Når du handler på denne hjemmeside accepterer du automatisk vores betingelser, som du kan læse nedenfor. Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem inden du handler hos os.

Generelle betingelser for køb af varer eller køb af medlemsskab hos X-Act Balance

X-Act Balance v/Per Roager (herefter X-Act)

BETALINGSKORT
Ved køb via hjemmeside/webshop modtages internationale kreditkort som MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, American Express. Særlige kriterier for betalingskort.

§1 Medlemskab  |  X-Act
Medlemsskabet hos X-Act er personligt, og må ikke benyttes af andre. I tvivlstilfælde kan vi hos X-Act forlange at se legitimation. Ændring i persondata som f.eks. navn, adresse, email, telefonnummer, bankkonto skal meddeles til X-Act. 
Klippekort må gerne videregives til andre, men det kræver forudgående aftale med os hos X-Act.

Dit medlemskab starter den dag, du vælger at købe dit abonnement, og du vil herefter blive opkrævet for næste måneds abonnement 30 dage senere. Eksempelvis, hvis du køber dit abonnement den 3 maj, vil næste opkrævning blive 4. juni.

Du kan gøre brug af fortrydelsesretten de første 14 dage, såfremt du ikke har deltaget i nogle træninger hos X-Act i de første 14 dage. Du må altså ikke have brugt vores faciliteter i de første 14 dage.

§2 Medlemsbetingelser  |  
Disse medlemsbetingelser kan ændres med et varsel på 30 dage. I tilfælde af ændring vil disse blive sat op i centeret og meddeles på hjemmeside og via nyhedsbrev.

§3 Varighed/Medlemskab  |  
Ved Holdtræning og valg af All In eller Guld abonnement betales der med kreditkort, og der er tale om et løbende medlemskab, der fortsætter indtil det opsiges af én af parterne i henhold til §4.

§4 Opsigelse  |  
Opsigelsesfristen for medlemskab (abonnement) er løbende frem til næste betaling + 1 måned. Opsigelse skal ske skriftligt pr. mail til X-Act på e-mail adressen: per@x-act.dk

Hvis du betaler den 1. i måneden, og du eksempelvis siger op den 15. august, vil medlemsskabet udløbe 1. oktober.
Hvis du betaler på skæve datoer, eksempelvis den 12. i måneden, og du opsiger 10. august, vil medlemsskabet udløbe 12. september.

Hvis medlemsskabet er sat i bero, er opsigelsen først gældende i den første hele måned/betalingsperiode efter beroperiodens udløb. Har du således dit medlemsskab i bero i juli og opsiger i juli, vil det i praksis svare til at vi modtager opsigelsen 1. august og derfra gælder opsigelsesfristen fra 1. afsnit i denne paragraf.

§5 Prisændringer  |  
X-Act forbeholder sig ret til at foretage prisændringer. Sådanne vil blive varslet ved opslag i centeret og via e-mail (til de medlemmer, der har oplyst e-mail adresse) senest 60 dage før prisændringerne træder i kraft. Allerede forudbetalte perioder vil aldrig blive berørt af en ændring. Du har altid mulighed for at udmelde dig, inden en ændring træder i kraft, så du ikke bliver tvunget til at betale en højere pris, end du havde regnet med ved din indmeldelse.

§6 Ledige pladser  |  
Vi kan ikke garantere ledige pladser på de oprettede hold, idet holdene bliver fyldt op efter “først til mølle”-princippet. Men, bortset fra perioder med pålagte restriktioner, er det meget sjældent et problem, da vi har mange hold og alternativer. 

§7 Afbud  |  
Afbud til holdtræning skal ske via bookingsystemet senest 3 timer før holdet starter.
Hvis du har medlemsskabet “All In eller Guld” er der bøde ved for sent afbud eller helt manglende afbud.
– men vær opmærksom på, at hvis du har klippekort trækkes 1 klip ved udeblivelse uden rettidigt afbud.

§8 Værdigenstande  |  
Værdigenstande bør medtages med ind i selve undervisningslokalet, idet opbevaring andre steder ikke er   X-Act ansvar eller risiko.

§9 Ansvar  |  
Al træning og udøvelse af Pilates, styrke, spinning og andet træning sker på eget ansvar. Som medlem er du selv ansvarlig for at være i en helbredstilstand, der gør din deltagelse forsvarlig. Vi tager ikke ansvar for personskader som følge af ulykke eller træning i centeret. I øvrigt gælder dansk rets almindelige regler på området.

§10 Sygdom   |  
I tilfælde af sygdom er det muligt at sætte et løbende (uopsagt) medlemsskab i bero (gælder ikke klippekort) jfvfr. §11. Vi kan i denne forbindelse forlange at se en lægeerklæring. Udfærdigelsen af denne betales af medlemmet. Så længe dit medlemsskab er i bero, kan det ikke opsiges. Du kan godt sende en opsigelse, men den vil først være gyldig i måneden efter, jfvr. § 4.

§11 Ferie/bero  |  
Et løbende (uopsagt) medlemsskab kan sættes i bero ved ferie i op til 5 uger pr. kalenderår. Dette skal meddeles til vores mail adresse: per@x-act.dk.  Så længe dit medlemsskab er i bero, kan det ikke opsiges (dette gælder også, hvis du har bedt om bero-periode foran dig, som endnu ikke er gået igang). Du kan godt sende en opsigelse, men den vil først være gyldig i måneden efter beroperioden, jfvr. § 4.

§12 Hold udbud  |  
Vi forbeholder os ret til løbende at ændre udbuddet af antal hold. Antallet af hold tilpasses løbende til antallet af medlemmer, så der er et rimeligt forretningsgrundlag til at betale for underviser og lærere til holdene.

Holdtræning

Er du tilmeldt et hold og udebliver og glemmer at afmelde dig holdet trækker vi 30 kr. for udeblivelse. Dette skal gøres senest 3 timer inden holdstart.

Skulle der være sygdom hos underviseren forsøger vi altid at erstatter underviseren med en anden ellers aflyses time uden opkrævning eller klip på klippekort kunder.

Skulle der opstå tvivl omkring fremmøde eller afmelding er du altid vedkommen til at skrive til Per Roager på mail. Per@x-act.dk – det kan gå op til 2 dage for svartid.

§13 Fortrydelsesret  |  
Ved køb over Internettet har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Se også §1

§14 Kvittering  |  
Kvitteringen for købet sendes til den indtastede e-mail adresse. Du er som kunde selv ansvarlig for, at de indtastede oplysninger er korrekte.

§15 Kriterier for abonnementstræk  |  
Før et træk via betalingskort kan forekomme, skal kortoplysninger stemme overens med kortudbydernes kortdatabaser. Betalingskortet skal være aktivt, og det skal være muligt at gennemføre en transaktion på abonnementsbeløbet. Betalingskortet som benyttes til abonnementstræk, skal kunne lave transaktioner via Internettet.

§16 Opbevaring af data generelt
X-Act benytter sig af tredjepart udbydere til visse af de tjenester, som driver X-Act. Konkret hostes hjemmeside af one.com, Kalvebod Brygge 24, 1560 København V, Danmark og bookingsystemet drives af YOGO, Ny Carlsberg Vej 80, 1799 København, hvorfor disse vil have relevante oplysninger til brug for denne del af driften. Herudover udleverer X-Act ikke data til trediepart og opbevarer data så længe, det er nødvendigt i forhold til vores relation til dig, og for at kunne dokumentere omsætning mv. overfor myndigheder. Du er til enhver tid berettiget til at vide, hvilke data vi har opbevaret om dig, såfremt du kan identificere dig. En henvendelse om data skal således ske skriftligt, og normalt via samme email, som du brugte, da du købte et produkt.

Bestilling og køb af varer

Køb af varer via vores website www.x-act.yogo.dk kan du blandt andet bestille/ downloade, personlig træning, holdtræning og coaching forløb, Træningsforløb, Bootcamps samt diverse træningsrelateret ting og forskelligt læsestof såsom bøger, undervisningsmateriale. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, eller har brug for større antal, er du velkommen til at kontakte os på per@x-act.dk

Alle priser er i danske kroner og er inkl. moms og andre afgifter.

Sådan handler du

For at foretage et køb på skal du igennem 5 trin.

1. Find den service eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses og betalingsmåde

4. Godkend vores forretningsbetingelser

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Betaling

Hos X-Act kan du betale med Dankort og andre betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Fragt ved bestilling af varer. 

For at få din vare leveret skal du betale Porto/fragt. Vi bruger PostNord og andre leverandører afhængigt af mængde og leveringssted. Uanset hvor meget du køber. Uanset hvor mange fysiske ting, bøger, du bestiller ad gangen, opkræves kun porto og et administrationsgebyr samt ved større forsendelse kan der komme et pakketillæg til paller og emballage, dette bliver angivet hvis det skal fragtes og er over udgør en større mængde.

Du modtager dine bestillinger ca. 5 dage efter, at vi har modtaget din bestilling.

Levering

Levering sker med PostNord eller anden fleksibel leverandør, se ovenstående. Leveringstiden er 1-3 hverdage. Vi leverer kun til Danmark, men kan mod tillæg sende dertil du ønsker.

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.x-act.dk Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde som leveret. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenlyst forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis varerne eller bøger er åbnet, udpakket, bladret eller kigget igennem, betegnes det som værende en væsentlig forringelse af varens værdi, og vi tager den derfor ikke retur.

Ved køb over 3 enheder skal den originale emballage altid bruges til at returnere i. Emballagen skal derfor altid bruges til at returnere varerne i, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Varen kan sendes til:

X-Act
c/o Per Roager
Villingerødvej 53
3120 Dronningmølle

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod altid mod forudgående aftale. Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig ved overførsel til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – Vedlæg kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Når du handler produkter hos os har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:

X-Act
c/o Per Roager
Villingerødvej 53
3120 Dronningmølle

Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.